Kilka słów o podróżach autokarem i nie tylko

PolskaW Polsce...pierwsze autobusy budowano w okresie międzywojennym w zakładach Ursus. Były to niewielkie pojazdy na podwoziu lekkiej ciężarówki, nienadające się do obsługi większych miejscowości. Ze względu na ograniczenia impor

Dodane: 05-10-2015 10:00
Kilka słów o podróżach autokarem i nie tylko Prywatni przewoźnicy autokarowi mają coraz więcej klientów- dlatego firmy takie jak mają coraz więcej pracy. Pasażerowie coraz chętniej korzystają z takich usług.

Produkcja autobusów- Polska

W Polsce...pierwsze autobusy budowano w okresie międzywojennym w zakładach Ursus. Były to niewielkie pojazdy na podwoziu lekkiej ciężarówki, nienadające się do obsługi większych miejscowości. Ze względu na ograniczenia importowe, powstające wówczas firmy autobusowe zmuszone były sprowadzać z krajów zachodnich duże podwozia autobusowe (np. Leyland) i budować karoserie we własnym zakresie (powszechnie stosowano wówczas karoserie drewniane z blaszanym poszyciem).
...
Największą polską marką autobusów jest Solaris Bus & Coach, fabryka produkująca nowoczesne autobusy podmiejskie, miejskie i turystyczne, powstała na bazie istniejącej wcześniej montowni firmy Neoplan.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Autobus


Napęd hybrydowy, co i jak

Szykuje się nowy przełom w dziadzinie napędzania pojazdów- napęd hybrydowy. To połączenie zalet silnika spalinowego oraz elektrycznego- podczas jazdy mały silnik spalinowy ładuje baterie do napędzającego pojazd silnika elektrycznego.

To rozwiązanie jest bardzo wydajne i tańsze niż większość obecnych napędów czysto spalinowych. Czy to możliwe że niedługo autobusy będą w ten sposób napędzane? Całkiem prawdopodobne, tak samo jak i inne pojazdy. Miejmy tylko nadzieję, że w związku ze zmniejszeniem kosztów eksploatacji zmniejszeniu ulegną też ceny biletów i przejazdów autokarami.


Na początku były konie...

Początki transportu masowego miały miejsce już w XIX kiedy to rozpowszechniły się omnibusy z napędem parowym. Ogólnie maszyny parowe spowodowały rozwój gospodarki i wielu nowych gałęzi przemysłu. A pradziadkiem omnibusów były dyliżanse ciągnięte przez konie z których korzystali ludzie pragnący dostać się z miejsca na miejsce. Jednak dyliżans był dość powolny, wrażliwy na uszkodzenia i napady.

Następnym dużym przełomem dla transportu, również osobowego, był silnik spalinowy. Pozwalał on na przewożenie większego ciężaru z większą prędkością niż maszyna parowa. Dodatkowo był bezpieczniejszy, a jego obsługa nie była tak skomplikowana. Wtedy zaczęły powstawać autobusy i autokary podobne do tych współczesnych. Był to też początek transportu publicznego.



© 2019 http://starwars.legnica.pl/