Rozmowa z klientami. Badania CATI

ość dla średnich biznesów, poszukujących firm zewnętrznych prowadzących tego typu usługi.Wzór rozmowy dla badania telefonicznegoBadania telefoniczne odbywają się w oparciu o przygotowany przez specjalistów skrypt rozmowy, a konsul

Rozmowa z klientami. Badania CATI Przedsiębiorstwa typu dają możliwość prowadzenia badań statystycznych i rozmów z klientami opierając się o indywidualne programy do prowadzenia statystyk. To świetna możliwość dla średnich biznesów, poszukujących firm zewnętrznych prowadzących tego typu usługi.

Wzór rozmowy dla badania telefonicznego

Badania telefoniczne odbywają się w oparciu o przygotowany przez specjalistów skrypt rozmowy, a konsultanci, czy też ankieterzy, muszą prowadzić rozmowę zgodnie z nim. Skrypt przeznaczony na badanie marketingowe musi zawierać serię pytań, na które ankietowani będą odpowiadali, a na podstawie ich odpowiedzi będzie można zebrać konkretne dane.

Sami pewnie nie raz mieliśmy kontakt z ankieterami, którzy dzwonili do ans prosząc o kilka minut naszego czasu. Jest to zdecydowanie mniej nachalna forma przeprowadzania badań niż powiedzmy spam w skrzynce mailowej z prośbą o wypełnienie ankiety.


Konsument i kontakt

Kontakt z klientem jest bardzo ważny, ale tylko jeżeli jest faktycznie potrzebny i pożądany. Nikt bowiem nie lubi, gdy podczas niedzielnego obiadu dzwoni przedstawiciel firmy, której nie lubimy i pyta o bardzo dziwne rzeczy. Dlatego sposób komunikacji, dobór odbiorców oraz skrypt rozmowy jest bardzo istotny dla nadania sensu takim telefonom.

Poprzez telefon wykonuje się także badania statystyczne, zwane po prostu badaniami telefonicznymi. Takie statystyki wykorzystywane są później w ogólnie pojętym marketingu oraz udostępniane zewnętrznym firmom. Firmy wykorzystują podane statystyki, aby zdecydować o kolejnym produkcie czy nowej usłudze, tkórą zamierzają wprowadzić na rynek.


SIM- System informacji marketingowych

System informacji marketingowych (SIM) - sformalizowany i powiązany wewnętrznie zespół osób, urządzeń oraz procedur stworzonych w celu zapewnienia uporządkowanego dopływu trafnych informacji ze źródeł wewnętrznych i zewnętrznych na potrzeby podejmowania decyzji marketingowych. To metoda ciągłego planowania, zbierania i przechowywania oraz analizy danych.

System informacji marketingowej ułatwia podejmowanie dwóch kategorii decyzji: programowanych i nieprogramowanych. SIM powinien być okresowo weryfikowany w celu oceny wartości dostarczonych informacji i sformułowania zapotrzebowania na nowe informacje. Wyniki badań marketingowych i informacje uzyskane z systemu informacji marketingowej są względem siebie komplementarne. Ze względu na potrzebę sprawnego przetwarzania dużej liczby danych, SIM funkcjonuje zazwyczaj przy wykorzystaniu

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/System_informacji_marketingowych



© 2019 http://starwars.legnica.pl/