fotografia kulinarna

Bo wszyscy lubią jeść.
I wszyscy lubią jak jedzenie wygląda, więc będzie o jedzeniu, o podawaniu jedzenia i o zdjęciach jedzenia.

Pinterest

Pinterest...? serwis społecznościowy przeznaczony do kolekcjonowania i porządkowania zebranych materiałów wizualnych. Nazwa i funkcje Nazwa Pinterest wywodzi się z dwóch słów: ?pin? (przypiąć) i ?interest? (zainteresowania).

Oprogramowanie Pinterestu umożliwia użytkownikowi publikowanie fragmentów wizualnych stron internetowych w jednym miejscu i ich tematyczne segregowanie.

Inny użytkownik może ?polubić? poszczególne elementy, skomentować je oraz umieścić w swojej kolekcji. Historia Pinterest został stworzony w 2010 roku przez Bena Silbermanna, Paula Sciarrę i Evana Sharpa.

Po raz pierwszy w Polsce został uwzględniony w wynikach badań Megapanel PBI/Gemius w lutym 2012 roku.
Liczył wówczas ponad 130 tys. użytkowników.
Miesiąc później liczba ta wynosiła ok.
210 tys. W lutym 2012 roku odnotowywano średnio 4 mln wejść dziennie na serwis, w kwietniu tegoż roku ? dwa razy więcej. Od 18 grudnia 2013 roku można korzystać z serwisu w języku polskim. Źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Pinterest

Instagram ma nawet swoją stronę na angielskiej Wikipedii:

fotografia kulinarna
Instagram is an online mobile photo-sharing, video-sharing and social networking service that enables its users to take pictures and videos, and share them on a variety of social networking platforms, such as Facebook, Twitter, Tumblr and Flickr.
A distinctive feature is that it confines photos to a square shape, similar to Kodak Instamatic and Polaroid images, in contrast to the 4:3 aspect ratio typically used by mobile device cameras.
Users can also apply digital filters to their images.
The maximum duration for Instagram videos is 15 seconds Źródło: http://en.wikipedia.org/wiki/Instagram

Pinterest kontra Instagram

Ciekawe, że fotografia kulinarna ma zupełnie różne oblicza, w zależności od wykorzystywanej platformy.

Instagram siłą rzeczy powstał z myślą o amatorach fotografii, którzy chcą szubko podzielić się ze światem (i swoimi znajomymi) najnowszymi zdjęciami. Pinterest działa zupełnie inaczej.

To popularny serwis, gdzie zdjęcia potraw są dużą częścią publikowanych treści. Jednak bardzo często mają one zdecydowanie bardziej profesjonalny charakter, niż na Instagramie.
Pewnie jest tak dlatego, że Pinteresta można wykorzystać do promocji, na przykład swojego bloga kulinarnego.
A coraz więcej blogerów/blogerek dba nie tylko o jakość merytoryczną, ale też o oprawę wizualną.

Poza tym profesjonalne zdjęcia kulinarne zdecydowanie bardziej przyciągają uwagę i zachęcają czytelników do wypróbowania przepisu.

.

Widok do druku:

fotografia kulinarna

Poprzednie wpisy:

Następne wpisy: