Naprawianie silników, układów i karoserii

erwis, w którym z pewnością znajdziemy profesjonalistów, którzy posiadają o wiele większą wiedzę odnośnie naszego auta. Dotyczy to zwłaszcza najnowszych modeli samochodów. Istnieje również wiele możliwości wyboru pomiędzy zwykłymi

Naprawianie silników, układów i karoserii

Różne serwisy samochodowe

Na rynku istnieje bardzo wiele możliwości wyboru, jeśli chodzi o miejsce naprawy naszego auta. Możemy zdecydować się wobec tego na autoryzowany serwis, w którym z pewnością znajdziemy profesjonalistów, którzy posiadają o wiele większą wiedzę odnośnie naszego auta. Dotyczy to zwłaszcza najnowszych modeli samochodów. Istnieje również wiele możliwości wyboru pomiędzy zwykłymi warsztatami samochodowymi świadczącymi takie usługi, jak wymiana części samochodowych. To rozwiązanie jest z pewnością bardziej korzystne dla osób, które chcą zaoszczędzić na naprawie auta lub ich samochód jest już dość wiekowy. Różnica w cenie pomiędzy tymi dwoma rodzajami naprawy samochodu jest naprawdę często olbrzymia.


Dobry warsztat mechaniczny

Wybór odpowiedniego mechanika samochodowego nie jest prostym zadaniem. Nie zawsze możemy mieć pewność, że dany specjalista we właściwy sposób zajmie się naszym samochodem, dlatego warto przy tym być ostrożnym i dokładnie przeanalizować dostępne opcje. Na rynku znajdziemy wiele zakładów mechanicznych, które oferują podobne usługi, jednak często ich jakość znacznie się między sobą różni. Nie warto tutaj decydować się na przypadkowe rozwiązania, lecz zawsze dokładnie wszystko przemyśleć. Naprawy samochodu mogą być dość kosztowne, a jeśli przy tym nie będą wykonane poprawnie, może to nas narazić na wiele problemów i rozczarowań. Zamiast więc wybierać przypadkowo, lepiej zdecydować się na sprawdzonego, polecanego specjalistę.


Ważne fakty

Gdy temperatura cieczy chłodzącej jest poniżej 80 °C (zimny silnik) mieszek kurczy się przez co zamyka zawór kierujący ciecz do chłodnicy. Ciecz przepływa przez otwarty zawór do pompy (tzw. mały obieg). Z chwilą gdy temperatura cieczy wzrasta powyżej 90 °C mieszek rozszerza się. Zawór kierujący ciecz do chłodnicy zostaje otwarty, zaś do pompy zamknięty. Ciecz wówczas przepływa przez chłodnicę (tzw. duży obieg).

Obecnie wielu producentów samochodów stosuje termostat, który wykonany jest na nieco wyższą temperaturę otwarcia oraz posiada wbudowaną grzałkę o mocy kilkunastu Watów. Przy małych obciążeniach termostat utrzymuje podwyższoną temperaturę silnika ok 100-110 °C co wpływa korzystnie na zużycie paliwa i zawartość substancji szkodliwych w spalinach, natomiast przy dużych obciążeniach sterownik silnika włącza grzałkę i steruje jej mocą w celu wymuszenia otwarcia zaworu przy temperaturze cieczy chłodzącej ok 80 - 90 °C. Poprzez regulację prądu grzałki uzyskuje się żądaną temperaturę cieczy zgodnie z programem zapisanym w sterowniku. Zasada działania termostatu pozostaje nadal niezmieniona, jedynie grzałka ma za zadanie "oszukać" termostat dając możliwość jego regulowania.


Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Termostat_(silnik_spalinowy)



© 2019 http://starwars.legnica.pl/