Sprz膮tanie samochodu

zamki centralneOsoby posiadaj膮ce prywatny samoch贸d bardzo staraj膮 si臋 o to, aby by艂 on skutecznie czyszczony i wygl膮da艂 na bardzo zadbany.
Dlatego bardzo cz臋sto si臋gaj膮 po sprawdzone 艣rodki s艂u偶膮ce do sprz膮tania samochodu, kt贸re nie tylko skutecznie myj膮 samoch贸d, ale r贸wnie偶 poprawiaj膮 jego og贸lny wygl膮d.
Czasami sprz膮tanie samochodu staje si臋 czynno艣ci膮 wykonywan膮 rodzinnie przez wszystkich domownik贸w.
Jednak nie zawsze w艂a艣ciciel samochodu jest w stanie samodzielnie dokona膰 czyszczenia samochodu.
Dzieje si臋 tak na przyk艂ad w贸wczas, gdy samoch贸d jest bardzo powa偶nie zanieczyszczony i do jego wyczyszczenia trzeba u偶y膰 specjalnych sprz臋t贸w.

W贸wczas trzeba uda膰 si臋 do myjni samochodowej.

Pracownicy takiej myjni na pewno b臋d膮 w stanie usun膮膰 z samochodu wszelkie zabrudzenia.

Jednym z element贸w uk艂adu hamowania

zamki centralne
Jednym z element贸w uk艂adu hamowania jest pompa hamulcowa.

Ma ona dwie sekcje (dwa t艂oki w dw贸ch oddzielnych cylindrach) dla dw贸ch obwod贸w hamowania.

Na pompie hamulcowej umieszczony jest zbiornik z p艂ynem hamulcowym.
W trakcie hamowania klocki hamulcowe 艣cieraj膮 si臋.
Im bardziej klocki s膮 zu偶yte tym bardziej s膮 wysuni臋te t艂oki w zaciskach hamulcowych.
To z kolei powoduje zwi臋kszenie pojemno艣ci uk艂adu hamulcowego i spadek poziomu p艂ynu w zbiorniczku z p艂ynem hamulcowym. Jest to zjawisko prawid艂owe. Poziom p艂ynu hamulcowego w zbiorniczku spada w miar臋 zu偶ywania si臋 klock贸w.

Na podstawie poziomu p艂ynu mo偶na szacowa膰 stan klock贸w, pod warunkiem, 偶e p艂yn nie by艂 uzupe艂niany.

W nowych samochodach w zbiorniczku hamulcowym stosuje si臋 czujnik poziomu cieczy.

Czujnik ten uruchamia lampk臋 ostrzegawcz膮.
Je艣li lampka zapali si臋 w czasie jazdy, ale od czasu do czasu ga艣nie, to najprawdopodobniej klocki s膮 mocno zu偶yte i trzeba je wymieni膰.
Drug膮 mo偶liwo艣ci膮 jest uszkodzony przew贸d hamulcowy.

Wtedy pozostaje hamowanie jednym obwodem i zatrzymanie pojazdu w bezpiecznym miejscu.

Trzeba pami臋ta膰, 偶e lampka sygnalizuj膮ca niski poziom p艂ynu jest cz臋sto uruchamiana tak偶e przez zaci膮gni臋cie hamulca awaryjnego.
Niekt贸re samochody posiadaj膮 klocki z wbudowanym lub do艂膮czanym czujnikiem zu偶ycia ok艂adzin hamulcowych ? wytarcie ok艂adziny do pewnego poziomu, powoduje zwarcie obwodu i za艣wiecenie ostrzegawczej kontrolki.
Czasem stosuje si臋 w klockach specjaln膮 warstw臋 ok艂adziny ciernej, kt贸ra wydaje g艂o艣ny pisk.

Warstwa ta jest umieszczona w ostatniej cz臋艣ci ok艂adziny.

Daje to efekt taki, 偶e zu偶yte klocki piszcz膮 zanim uszkodzeniu ulegn膮 tarcze.

Ostatnim sygna艂em, 偶e trzeba wymieni膰 klocki, jest ha艂as wydawany przez metalowe elementy ca艂kowicie zu偶ytych klock贸w tr膮cych o tarcz臋.殴r贸d艂o: https://pl.wikipedia.org/wiki/System_hamulcowy_samochodu

jako FSO Lanos

W pa藕dzierniku 2004 roku rozpocz臋to sprzeda偶 tego modelu na rynku polskim jako FSO Lanos, jednak modele eksportowane na Ukrain臋 dalej oferowane by艂y pod mark膮 Daewoo (na Ukrain臋 trafia艂y r贸wnie偶 ma艂e partie aut pod mark膮 FSO).
Nied艂ugo po tym fakcie wycofano z oferty silniki 1,5 16V (ze wzgl臋du na konieczno艣膰 ich importu z Korei).

W kwietniu 2007 roku zaprezentowano Lanosa plus, kt贸ry by艂 atrakcyjn膮, bardzo dobrze wyposa偶on膮 wersj膮 tego auta.

Od po艂owy 2008 roku na rynku polskim oferowano wy艂膮cznie Lanosy plus. 22 kwietnia 2004 GMDAT podpisa艂 z FSO umow臋 daj膮c膮 prawa do produkcji Lanosa i Matiza do ko艅ca 2006 roku, a prawa do sprzeda偶y do po艂owy 2007 roku.
Umowa gwarantowa艂a r贸wnie偶 FSO prawo do eksportu samochod贸w oraz dostaw臋 cz臋艣ci zamiennych w ci膮gu 7 lat.
Jednak na prze艂omie 2006 i 2007 zn贸w przed艂u偶ono prawa do produkcji do ko艅ca 2008 roku, a sprzeda偶y samochod贸w do po艂owy 2009.

FSO, ze wzgl臋du na rozw贸j produkcji Chevroleta Aveo, oraz ko艅cz膮c膮 si臋 umow臋 licencyjn膮 zako艅czy艂o produkcj臋 Lanosa 3 pa藕dziernika 2008 roku.

Jego produkcj臋 przyj膮艂 AvtoZAZ i od tej pory je wy艂膮cznym producentem tego modelu na 艣wiecie.

Pocz膮tkowo cz臋艣膰 podzespo艂贸w do jego produkcji by艂a importowana z Polski. Przez pewien czas Lanos zajmowa艂 czo艂owe miejsca na listach sprzeda偶y w swoim segmencie w Polsce (ok.

2000 r.). Po jego wprowadzeniu na rynek znacznie spad艂a sprzeda偶 produkowanego od kilku miesi臋cy wcze艣niej Fiata Siena i w mniejszym stopniu jego odmiany Palio Weekend i spada艂a dalej w kolejnych latach. Z jego powodu planowana na 50 tys.

sztuk rocznie produkcja obu tych modeli osi膮gn臋艂a maksymalnie jedynie 50% tej liczby w 1998 roku.

Popularno艣膰 Lanosa spad艂a podczas afery dotycz膮cej bankructwa Daewoo Motors. W p贸藕niejszym okresie znacznie wzros艂a ze wzgl臋du na eksport na Ukrain臋.殴r贸d艂o: https://pl.wikipedia.org/wiki/Daewoo_Lanos
.

Widok do druku:

zamki centralne

Poprzednie wpisy:

Nast臋pne wpisy: