Sprzątanie samochodu

zamki centralnezamki centralneOsoby posiadające prywatny samochód bardzo starają się o to, aby był on skutecznie czyszczony i wyglądał na bardzo zadbany.
Dlatego bardzo często sięgają po sprawdzone środki służące do sprzątania samochodu, które nie tylko skutecznie myją samochód, ale również poprawiają jego ogólny wygląd.
Czasami sprzątanie samochodu staje się czynnością wykonywaną rodzinnie przez wszystkich domowników.
Jednak nie zawsze właściciel samochodu jest w stanie samodzielnie dokonać czyszczenia samochodu.

Dzieje się tak na przykład wówczas, gdy samochód jest bardzo poważnie zanieczyszczony i do jego wyczyszczenia trzeba użyć specjalnych sprzętów.

Wówczas trzeba udać się do myjni samochodowej.

Pracownicy takiej myjni na pewno będą w stanie usunąć z samochodu wszelkie zabrudzenia.

Jednym z elementów układu hamowania

Jednym z elementów układu hamowania jest pompa hamulcowa.
Ma ona dwie sekcje (dwa tłoki w dwóch oddzielnych cylindrach) dla dwóch obwodów hamowania.

Na pompie hamulcowej umieszczony jest zbiornik z płynem hamulcowym.

W trakcie hamowania klocki hamulcowe ścierają się. Im bardziej klocki są zużyte tym bardziej są wysunięte tłoki w zaciskach hamulcowych.
To z kolei powoduje zwiększenie pojemności układu hamulcowego i spadek poziomu płynu w zbiorniczku z płynem hamulcowym.
Jest to zjawisko prawidłowe.

Poziom płynu hamulcowego w zbiorniczku spada w miarę zużywania się klocków.

Na podstawie poziomu płynu można szacować stan klocków, pod warunkiem, że płyn nie był uzupełniany. W nowych samochodach w zbiorniczku hamulcowym stosuje się czujnik poziomu cieczy.

Czujnik ten uruchamia lampkę ostrzegawczą.

Jeśli lampka zapali się w czasie jazdy, ale od czasu do czasu gaśnie, to najprawdopodobniej klocki są mocno zużyte i trzeba je wymienić.
Drugą możliwością jest uszkodzony przewód hamulcowy.
Wtedy pozostaje hamowanie jednym obwodem i zatrzymanie pojazdu w bezpiecznym miejscu.
Trzeba pamiętać, że lampka sygnalizująca niski poziom płynu jest często uruchamiana także przez zaciągnięcie hamulca awaryjnego. Niektóre samochody posiadają klocki z wbudowanym lub dołączanym czujnikiem zużycia okładzin hamulcowych ? wytarcie okładziny do pewnego poziomu, powoduje zwarcie obwodu i zaświecenie ostrzegawczej kontrolki.

Czasem stosuje się w klockach specjalną warstwę okładziny ciernej, która wydaje głośny pisk.

Warstwa ta jest umieszczona w ostatniej części okładziny.
Daje to efekt taki, że zużyte klocki piszczą zanim uszkodzeniu ulegną tarcze.
Ostatnim sygnałem, że trzeba wymienić klocki, jest hałas wydawany przez metalowe elementy całkowicie zużytych klocków trących o tarczę.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/System_hamulcowy_samochodu

jako FSO Lanos

W październiku 2004 roku rozpoczęto sprzedaż tego modelu na rynku polskim jako FSO Lanos, jednak modele eksportowane na Ukrainę dalej oferowane były pod marką Daewoo (na Ukrainę trafiały również małe partie aut pod marką FSO).
Niedługo po tym fakcie wycofano z oferty silniki 1,5 16V (ze względu na konieczność ich importu z Korei).
W kwietniu 2007 roku zaprezentowano Lanosa plus, który był atrakcyjną, bardzo dobrze wyposażoną wersją tego auta. Od połowy 2008 roku na rynku polskim oferowano wyłącznie Lanosy plus. 22 kwietnia 2004 GMDAT podpisał z FSO umowę dającą prawa do produkcji Lanosa i Matiza do końca 2006 roku, a prawa do sprzedaży do połowy 2007 roku.
Umowa gwarantowała również FSO prawo do eksportu samochodów oraz dostawę części zamiennych w ciągu 7 lat.
Jednak na przełomie 2006 i 2007 znów przedłużono prawa do produkcji do końca 2008 roku, a sprzedaży samochodów do połowy 2009. FSO, ze względu na rozwój produkcji Chevroleta Aveo, oraz kończącą się umowę licencyjną zakończyło produkcję Lanosa 3 października 2008 roku. Jego produkcję przyjął AvtoZAZ i od tej pory je wyłącznym producentem tego modelu na świecie.
Początkowo część podzespołów do jego produkcji była importowana z Polski. Przez pewien czas Lanos zajmował czołowe miejsca na listach sprzedaży w swoim segmencie w Polsce (ok.
2000 r.).
Po jego wprowadzeniu na rynek znacznie spadła sprzedaż produkowanego od kilku miesięcy wcześniej Fiata Siena i w mniejszym stopniu jego odmiany Palio Weekend i spadała dalej w kolejnych latach.
Z jego powodu planowana na 50 tys.

sztuk rocznie produkcja obu tych modeli osiągnęła maksymalnie jedynie 50% tej liczby w 1998 roku.

Popularność Lanosa spadła podczas afery dotyczącej bankructwa Daewoo Motors.
W późniejszym okresie znacznie wzrosła ze względu na eksport na Ukrainę.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Daewoo_Lanos.

Widok do druku:

zamki centralne

Poprzednie wpisy:

Następne wpisy: