Rozmaite badania rynkowe na potrzeby marketingu to bardzo szeroki zakres usług. Usługi takie jak: to potrzebne źródła danych dla biznesu.

O badaniach marketingowych

tajemniczy klientMarketing to zgadywanie czego potrzebują ludzie, albo za jakoś czas będą potrzebowali.

Z pozoru proste zadania, a jednak najlepszych...marketingowców jest niewiele, a takie dane są wręcz bezcenna dla właścicieli firm, dostarczycieli usług i produktów. Wszelkie kwestie związane z potrzebą danego człowieka, grupy ludzi czy całego kraju.

Dane te są zbierane ostatnio z każdego możliwego źródła, a zwłaszcza z Internetu.

Strony śledzą użytkowników i przesyłają dane do firm marketingowych, oczywiście nie za darmo.

Badania wstępne

W zasadzie każdy produkt wprowadzany na szeroką skalę jest najpierw badany pod kątem marketingowym przez specjalistów.
Robią oni badania marketingowe na szeroką skale, uwzględniając grupę wiekową, płeć, region i wiele innych czynników, które mogą wpływać na sprzedaż nowego produktu. Wyniki przedstawiane są zarządowi danej firmy i ta decyduje czy opłaca im się wypuszczać dany produkt na rynek. Badania jednak to nie wszystko, ponieważ wszystko po drodze z fabryki do sklepów może pójść nie tak, ale o tym może kiedy indziej.

Marketing po cichu

tajemniczy klientMarketing szeptany to ciekawa forma reklamy, a czasem nawet autoreklamy firmy.
To sposób na dotarcie do wielu klientów i zareklamowanie naszej firmy jako tej jedynej właściwej, a wszystko za sprawą małego tricku. Wystarczy podszyć się pod użytkownika forum, czy serwisu informacyjnego i zachwalać firmę.
Oczywiście na tyle dyskretnie, aby nie zostać zdemaskowanym, bo cała akcja zadziała odwrotnie na PR firmy, a tego nikt by nie chciał.

Jednak etyczność takiej metody to kwestia dyskusyjna.

.
Dodane: 28-11-2015 11:58

Tagi: Uncategorized biznes marketing badania

Widok do druku:

tajemniczy klient

Poprzednie wpisy:

Następne wpisy: